Deze stichting is opgericht op 9 december 2013 en heeft ten doel het in het algemeen belang leveren van een bijdrage aan het in contact brengen van inwoners van Voorschoten en omgeving met dier, natuur en milieu en voorts al hetgeen in de ruimste zin met één en ander verband houdt. Om alle doelgroepen met elkaar in contact te brengen organiseren wij allerlei activiteiten voor jong en oud!

De kinderboerderij heeft een:

*  openbare functie (vrij toegankelijk voor alle bezoekers)
*  educatieve functie (scholen en kinderdagverblijven kunnen bij ons educatiemateriaal lenen en educatielessen volgen)
*  zorgfunctie (cliënten kunnen bij ons terecht voor dagbesteding)

Daarnaast zet de kinderboerderij zich in voor een beter en duurzaam milieu.
Zo verzamelt ze kleine elektrische apparaten en oud (frituur)vet in. En heeft de boerderij zonnepanelen op het dak om de boerderij van de benodigde stroom te voorzien.
Op de kinderboerderij verblijven allerlei dieren. Kippen, geiten, vogels, schapen, herten, shetlandpony’s, konijnen, cavia’s en een trotse pauw.
Genoeg dieren om te aaien, naar te kijken en luisteren.
Ook Dora het huisvarkentje kun je tegenkomen op de boerderij. En in de hal vindt u verse eitjes van onze kippen en honing van de imker van de kinderboerderij.